söndag, december 05, 2010

En skithelg eller en skitLisa

Helgen har inte alls varit så där härlig som jag hade tänkt mig. Barnen har väl känt på sig att vi har haft tid för dem, så bägge två har passat på att prova gränser hela helgen. Jag har varit på ganska (mycket) dåligt humör och något tålamod har jag inte sett skymten av. Jag har insett att jag är skitstressad inför allt skolarbete jag måste göra i december. Hemtenta och B-uppsats och ingen inplanerad ledighet utöver helgdagarna. Vi har känt oss tvingade att ställa in en resa till hemstaden redan den här hösten och den vi tänkte göra i mellandagarna har vi också ställt in. Dumma skitskola. Jag hoppas att F och ja har ork att skriva färdigt vår B-uppsats innan julledigheten så att vi kan åka norrut en sväng i alla fall. Om så bara över nyåshelgen.

Jag är ganksa pessimistisk idag helt enkelt och ganska stressad. Till råga på allt åker Kärleken på lyxkurs med sin skola och bor borta i tre dagar medan jag är ensam med barnen och ska försöka göra min andra fältstudievecka för B-uppsatsen. Tror ni jag kommer få två nätter borta under min utbildning? Det är inte första gången de åker bort på kurs heller. Det är skillnad på folk och folk. Jag är bara lite bitter...

Lasagnen står i ugnen, tzatzikin är färdig, ungarna tittar redan på Draktränaren (filmen), Vienetta-glasstårtan står i frysen. Den här helgen ska få ett mysigt slut, med mys och mat framför filmen. Så det så och hör sen din (min) JÄVLA SURKÄRRING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar