onsdag, december 08, 2010

Det blir stökigt så snabbt

I söndagskväll plockade vi i lägenheten och diskade ordentligt så att det skulle se fint ut när Kärleken for iväg på sin kurs. På måndagen höll jag efter fint och idag ser det ut som ett bombnedslag. BOMBNEDSLAG. På förmiddagen igår låg jag i soffan och njöt av en fantastisk filmatisering av Jane Eyre, sedan drog jag iväg till F och jobbade med B-uppsats och sedan iväg till fritidsgård och intervjuade ungdomar. Min Långabror var snäll nog att hämta ungarna, laga middag och natta barnen. Jag kom hem vid nio, slappade i soffan, vaknade i morse, såg allt rot i lägenheten, lämnade barnen på skola och gick sedan hem och nannade gott i soffan i två timmar. Därefter gick jag för att hämta ut barnens julklappar som kommit till en närbutik ganska långt bort. (Näthandel till julklappar kan bara rekommenderas!) När jag kom hem var jag ju tvungen att slå in alla paket och gömma dem högt uppe i en garderob och sedan knöka in alla täcken och kuddar som brukar ligga i den garderoben någon annanstans. Nu måste jag äta lunch och snart kommer min uppsatspartner hit. Jag har inte alls tid att städa innan Kärleken kommer hem igen. Det känns lite trist för själv älskar jag att komma hem till ett nystädat hem om jag varit borta. Det har jag visserligen aldrig fått göra....

Nu lunch sedan dags att transkribera en massa öhhh, öhhh, slappa, röka, gryyyymt och andra viktiga saker som ungdomarna förmedlade till oss igår. Viktigt på riktigt alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar