fredag, december 31, 2010

Seg start på årets sista dag.

I går kväll lät vi Gosegrisen vara vaken superlänge för att han ändå vaknar tidigt och det skulle i son tur leda till att han somnar tidigt ikväll. Nu visade det sig att han inte alls tänkte vakna tidigt. Klockan 8.30 vaknar jag, och det visar sig att jag vaknar först av alla i hela familjen. Helt otroligt, det har inte hänt på jag vet inte hur länge. Så nu har vi en ny plan. Stor del av dagen ska spenderas ute så att barnen blir fullkomligt utslitna och därför somnar tidigt ikväll. Vi är lite angelägna om att få dem i säng tidigt eftersom vi bestämt att vrålmiddagen ska serveras efter att de somnat. (De får självklart ett eget lyxigt firande innan de somnar.)

Kvar idag har vi att:

- Städa hela lägenheten
- Diska
- Förbereda delar av varmrätten
- Ta ut barnen på en utmanande längdskidåkingstur
- Hålla mig över ytan (Är väldigt förkyld och hoppas att jag orkar ända till 00.00 ikväll)

Tyvärr blir det inget mil-lopp för mig idag som jag hade hoppats på. Förhoppningsvis dyker det upp något under våren, som jag kan springa istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar