tisdag, oktober 12, 2010

Underbara höst

Jag kan kosta på mig att vara lite optimistisk i dag. Det är ju inte alltid man känner sig sådan i mitten av oktober med mens och två hemtentor som lurar bakom hörnet. Men, idag känner jag tilltro till framtiden. En stor del beror på gårdagens nyheter om stipendiet och upptäckten eller snarare ouptäckten av löss. Vi har inte hittat några även om barnen inte satt still för att bli kammade i tjugo minuter tror jag att vi går säkert den här gången. Ta i trä. Men livet känns även skönt för att vi har haft så många fina höstdagar den sista tiden och för att färgerna ute är så vackra just nu. Jag njuter av att min joggning går alldeles utmärkt inte bara i mängd utan nu har jag kommit så långt att jag faktiskt inet vill dö under rundan utan studsar fram på pigga ben. Jag har äntligen kommit igång med min skolmotivation och är numera en flitig besökare på biblioteket. Jag ser lite fram emot att ladda väskan full med böcker, dator och kaffe och viktiga tenta-skrivar-tillbehör för att ge mig av till skolan och vara flitig och smart. Men det tänker jag börja med först nästa vecka. Den här veckan är det läsa som gäller och ett besök hos fina S i helgen, bara för mig utan både man och barn. Livet är gött helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar