måndag, oktober 11, 2010

Lus lusigare lusigast

Då var det dags igen. Att kolla mitt och barnens hår efter lus alltså. Fick mail från Gulleplutts förskola om att det finns på avdelningen och att alla barn måste kammas och om det finns löss behandlas innan de får komma tillbaks.

Jävlarns vad det kliar. Det kliar ju alltid i min hårbotten men i dag har det nog kliat lite mer än vanligt. Kammade mig själv nyss och det verkar lugnt, men jag funderar på om kammen kanske är för gles. Jag får köpa en tätare och hoppas på det bästa. Annars är det väl bara att tvätta, det är ju inte så himla dramatiskt som det låter. Tror jag.

2 kommentarer:

  1. Jag HATAR löss. Vi har haft skiten 2 gånger, eller äldsta dottern har haft. Löss strider mot mitt ordningssinne och jag får fula psykbryt...

    SvaraRadera
  2. vi kliar oss inte och jag hittade inget när jag kammade så jag tänker bestämma att vi inget har.

    SvaraRadera