onsdag, oktober 06, 2010

Lite optimism

Är fullkomligt proppmätt efter en smaskig lunch med grillad kyckling och en greksallad brevid. Men jag får inte bli för däst och trött på det här. Har bestämt mig för en joggingtur i dag. För övrigt känns livet lite roligare och bättre i dag. Det kan bero på att jag var disciplinerad i morse och for till biblioteket och skötte mig utmärkt. Jag mår bra av rutin och ordning i livet, därför har jag nu schemalagt mitt pluggande i kalendern. När jag har lediga dagar eller långa håltimmar ska jag helt enkelt massa mig iväg till bibblan och vara effektiv. Det står så i min kalender. Hemtentorna blir så mycket roligare att skriva om man vet vad man ska och har läst det man borde.

Jag ser framemot kvällen också. Vi ska ha tjejkväll med film, indisk take away och förhoppningsvis lite godis...

Om man är duktig och joggar över en mil i veckan, kan man inte få äta lite godis då?

1 kommentar: