måndag, oktober 04, 2010

En tung måndag...

... blev precis lite lättare. Jag känner mig ganska sliten efter helgen. Jag vet inte om det blev för mycket party (jag tror inte det faktiskt, drack väldigt behärskat i lördags) i helgen eller om jag till slut dabbats av förkylningen som resten av familjen har haft i någon vecka. I vilket fall som helst så känner jag mig rätt så trött och hängig idag plus att mitt skinn i ansiktet och på halsen stramar och drar och kliar, precis som det "ska" göra på hösten... Ja jag känner mig lite sjuk helt enkelt och bestämde mig därför för att skola i dag igen, trots det dåliga samvetet som det gav mig. Men efter att ha spanat in vår studentportal så visar det sig att eftermiddagens föreläsning är inställd. Föreläsaren kanske också känner sig trött och som om hennes skinn är för litet... Så nu kan jag vara hemma med gott samvete och samtidigt passa på att plugga lite och stället känna att jag är DUKTIG och inte lat. Tänk så bra det kan bli!

För övrigt hade jag bestämt att det var den här veckan som jag skulle rycka upp mig igen, börja åka till bibblan och plugga, strunta i socker på veckorna och inte knapra på skorpor på kvällarna. Det känns tungt, jag vill ju ha godis och kanelbullar idag, men jag ska minsann kämpa vidare och hoppas att förkylningen lägger sig så att jag kan ge mig ut på en joggingtur i morgon, den elfte för den här säsongen. Fan vad jag är duktig ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar