fredag, oktober 29, 2010

All hallows eve

Vi har tydligen en ny högtid här i Sverige. halloween kallas den. Denf ann s inte när jag var barn eller ens när jag var tonåring. Jag vikarierade på en förskola på Lidingö första gången jag kom i kontakt med det firandet. Jag hade i alla fall tänkt mig en lightversion hemma i Lisafamiljen och köpte därför en stor härlig pumpa igår som jag och Gosegrisen ska skära till ett läskigt ansikte. Sen kom jag på att det kunde vara skoj att göra enmiddag med läskigt tema på kvällen och kanse kan vi pynta lite med äckliga spindlar eller något. Men sen fick det verkligen räcka, så när Gosegrisen sa att han skulle klä ut sig och knacka dörr och få godis, så jag NEJ. ABSOLUT INTE! Det skulle jag inte ha sagt för då brakade helvetet löst där hemma. Vi fick veta att vi var jordens sämsta föräldrar, att vi var hatade och att resten av festen inte var något roligt alls. Han var så arg, så ledsen och besviken. Till slut såg jag ingen annan utväg än att rina de andra föräldrarna i kvarteret bara föra tt fråga hur de brukade göra på Halloween. Det visade sig att idag, skulle en massa ungar för första gången få gå och knacka dörr. Jag kände att då kan väl Gosegrisen få hänga på han också. Han vill vara ett spöke. Det kommer bli fint, ett litet lakan som är ute och tigger godis. Jag tror Gullebullen också ska få vara med. Tänk er, två söta små spöken... Det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar