onsdag, maj 19, 2010

Mycket att göra men härligt ändå!

Den här veclan är vad man skulle kunna kalla hektisk. För det första snorar jag något förfärligt och kan inte andas med näsan, men jag har bestämt mig för att det antagligen handlar om pollen/gräsallergi och ingen nedrans förkylning. Jag är med andra ord inte på väg att bli sjuk.

Idag ska jag som nämnts tidigare gå bredvid. Innan jag far iväg dit, är det bra om jag lyckats städa lite här hemma för i morgon kommer Gosegrisens framtida fröknar från skolan hit och hälsar på. Vi ska testa och se om det lyckade konceptet med hembesök kommer funka även här.

Kärleken tentapluggar och kommer och går som han behagar. Vilket ju är självklart eftersom jag räknar med att få göra det samma veckan innan min tenta. Förövrigt så kommer han och går inte alls som han behagar, ikväll jobbar jag och på fredag tar han Gullebullens tandläkarbesök. Men i lvrigt hoppas jag att han känner att han får komma och gå som han behagar...

På fredag kommer föräldrarna hit och vi ska tydligen fira dubbla 2-åringar lite i efterskott och ganska mycket i förskott. Det ska bli väldigt trevligt.

På lördag är det simskolan, konstmuséet, picnic i slottskogen, göteborgsvarvet, grillmiddag och stinbesök. Fantastiskt roligt och jag har just fått rapport om Rosévin och Rom som medtages, så min mynta på balkongen ska premiärskördas på lördag. Det vattnas i munnen på mig redan nu.

På söndagen är inget inbokat än, men jag hoppas på fint väder och en sväng ner till skogen och tjärnen med våra gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar