fredag, maj 21, 2010

De tror kanske att vi lurades

Gosegrisens fröknar var här igår. En skara vanliga fröknar. En var lite torr, en pratade som en bebis och en verkade fullkomligt normal. Gosegrisen hälsade "Hej!" hövligt redan i hallen, men betedde sig på sitt vanliga blyga sätt, med det undataget att han faktiskt svarade på frågor och till och med efter en tid frågade fröknarna några egna frågor. När de gick efter en halvtimme och efter att ha suttit och ritat lite med Gosegrisen, fick jag förtydliga lite för dem att det verkligen var BRA att de kom hir, för att de skulle förstå att det här med att prata är ett helt nytt fenomen för Gosegrisen. Det gick nog bra men hur nöjd jag än är med Gosegrisen personliga framsteg blev jag lite sorgsen när jag tänkte på att han ska lämna de underbara pedagoger som han har nu.

Men Gosegrisen beskrev dem som jättesnälla för sin far senare. Det är ju hans åsikt som är det viktigaste, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar