tisdag, juli 21, 2009

Rummet som Gud glömde


För första gången någonsin i min och kärlekens gemensamma liv så verkar vi överens om att något verkligen borde göras. Något borde verkligen göras just i det rum jag sitter i nu. Datarummet/arbetsrummet/skötrummet. Det sistnämnda gör att vi inte allt för sällan sitter och surfar/jobbar i en miljö full av bajslukt. Inte det mest motiverande kanske när det här rummet också kommer bli mitt studierum till hösten.
Alltså något måste göras. Inte nog med att det är skötrum samtidigt som arbetsrum det ser också ut som rummet som gud glömde. Väggarna har en ful orangerosa nyans, golvet har en ful plastmatta. Och vårt virrvarr av olika billiga/ärvda möbler gör att det ser helt galet ut.

Sedan är vi ju inte de mest ordnigsamma i världen heller, jag och kärleken, så det är faktiskt nästan outhärdligt här inne.

Jag drömmer om vita väggar, skrivbord och bokhylla målat i limegrönt. En ny fin dator och en telefon som faktiskt går att svara i. Nya likadan tidskriftssamlare. Kärleken tyckte även att jag förtjänade en studiefåtölj. Det låter så trevligt så jag måste nog ha en sådan. Får ta upp den kasserade från källaren och tvätta den grå klädseln så den blir vit igen.

Som vanligt inbillar jag mig att om vi bara gör det tillräckligt fint och mysigt så kommer vårt ordningssinne komma med på köpet =)

Nu ska jag planera världens finaste arbetsrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar