lördag, juli 25, 2009

Mysteriet med hel spiskummin

Sitter och väntar på en fantastisk indiskgryta som puttrar på spisen och på att Kärleken ska få Gosegrisen i säng. Ikväll är det nämligen dags för middag utan barn men med Corona och lime, smask. Måste snart gå ner och göra raita och sätta på ris. Fick ett nytt fantastiskt raita recept av Stora Bror som innehöll rostad hel spiskummin och rödlök, men detta kan jag inte göra ikväll, har inte hittat hel spiskummin i en enda affär och då har jag ändå letat överallt. (Förutom i en indisk kryddaffär). Jag förstår inte har alla tagit ur denna krydda ur sortimentet eller? Inte ens Simmo, invandrar affärer i närheten, hade det. Han försökte lura på mig vanlig kummin och sa att spis bara betydde krydda på engelska och att det var samma sak. Det är det inte alls!

Men, min raita blir nog god ändå.

1 kommentar:

  1. Hej Lisis, vad kul att du har en blogg som är rolig! och vad bra du verkar vara på att träna, vill ta med musik som du ska lyssna på när du spinner (tror jag...)
    Jag har ändrat sommarplaner och åker till kroatien i stället för att segla, orkar inte med mer regn. Blir kul! kram kram s

    SvaraRadera