torsdag, juli 30, 2009

Min underbara 5-åring

Livet som Gosegrisens mamma är inte alltid det lättaste. Han har ett lite lynnigt temperament. Det är lite svårt att förutspå hur han ska reagera på motgångar, dvs om han inte är hungrig då är det lätt.
Men hans hunörskiftningar kan också vara underbara. Tidigare idag var han rosenrasande över att ingen ville leka med honom. Till slut går han med på att sitta och pyssla med sitt nya glitterlim och sina paljetter. 1 minut senare sitter jag med en kopp kaffe och dagens sudoku och lyssnar till Gosegrisens glada sång:

" tipp tapp tipp tapp tippe tippe tipp tapp, man är lycklig var dag"

Och vid läggningarna får man alltid ta del av underbara funderingar (dvs underbara om jag är på tålmodigt humör).

Kvällens stora fråga var:

"Vad händer om en meteorit från rymden landar på en giftig blomma?"

Jag vet inte vad han väntade sig för svar på den frågan, men det blev "den dör nog".

1 kommentar:

  1. Kommer inte att hämta mig från den sköna frågan om meteoriten och blomman på ett tag, oslagbart!

    SvaraRadera