torsdag, juli 23, 2009

Oanad vändning

Ikväll höll jag på att ramla ur soffan när jag och Gosegrisen hade ett gräl efter att han misskött sig i badet tillsammans med Gullebullen. Jag höll på att bada den yngre och den äldre ville vara med, men bara bråkade och skvätte vatten på sin bror. Jag blev arg och lyfte ur honom ur baljan och han blev annu mer arg. Efteråt försöker jag prata med en Gosegris som fortfarande är arg:

- Tycker du att man får bete sig så när man badar med sin lillebror?
- Nä!
- Tycker inte du att jag borde lyfta upp dig ur badet när du gjorde honom ledsen?
- Jo!

Jag som var så beredd på en långdragen konflikt och mycket skrik och bråk, så tog det bara slut så där, HURRA! Resten av kvälle lekte jag och Gosegrisen med hans Pokémonkort och läste världens sämsta Pokémontidning, men det gjorde jag så gärna efter en sådan underbar vändning.

Träningen gick ganska bra, mindre skavsår av shortsen och jag sänkte sadeln så det blev skönare att sitta, men desto tyngre för benen med lite för låg sadel.

16 km, 42:01 minuter och ca 350 kalorier. Trist bara att man bränner mindre kalorier än vid löpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar