lördag, februari 20, 2010

Hata surkärringar

Idag stötte jag på värsta sortens surkärring på affären. Vi har en ganska trång mataffär i närheten och jag stod och valde mellan olika smaskiga kakor när jag märkte att en dam (även kallad surkärring) behövde komma förbi så jag tog ett steg framåt. Damen måste ha vänt på en femöring bakom ryggen på mig, för när jag skulle ta ett steg bakåt så backade jag in i henne. Jag bad så hemskt mycket om ursäkt och frågade om det gick bra. Hon svarade som den kärring hon visade sig vara, surt och bittert:

"Jodå, det gick bra, den här gången..."

Vad är det för fel på folk som inte kan ta en hövlig ursäkt utan måste antyda att de kan ramla och dö och händer det inte nu kommer det antagligen hända nästa gång jag går in i någon?

Åh, jag blev så sur, kände för att springa efter henne och kalla henne fula ord.

Men kakorna jag till slut valde blir nog goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar