söndag, februari 14, 2010

CV

Kvällens läxa är att komplettera mitt CV med ett personligt brev och i det lyckas förklara min brokiga yrkesbana och vad jag egentligen fyllt min tid med sedan studenten -98. Jag måste ju också försöka hitta en logisk och klok förklaring till varför en snart 31-åring fortfarande inte riktigt blivit vuxen. Det måste ju låta intressant och förståeligt och ansvarsfullt också.

Åh, sommarjobb behövs verkligen och för första gången på länge känner jag att det vore riktigt roligt att få ett jobb inom min framtida yrkesbana. Det kan ju bero på att det är första sommaren som kräver sommarjobb sen jag bestämde mig för vad jag vill bli när jag blir stor. Så ikväll blir det skärpning med sällskap av resterna från gårdagens ostbågar...

Jag försökte vara lite modern och klistra in en liten bild av mig själv i ena hörnet på CV:t. Vet inte om det beror på att jag har openoffice på den här datorn eller om jag helt enkelt gjordenågot fel när jag ändrade storlek på bilden, jag blev iaf väldigt avlång och smal på bilden, med litet runt huvud som en ärta och väldigt lång hals och överkropp. Lite humor är nog aldrig fel, men det kasnke är lite väl skoj med en miffobild?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar