onsdag, december 16, 2009

Snart så är det jul igen

Shit vad det har varit mycket de sista dagarna, veckorna eller månaderna. Efter att flytten blev gjord, fick jag snabbt flytta fokus till skolan och ett grupparbete och personligt anförande till ett litteraturseminarium i måndags. Sedan var det bara att ladda om (trots att det i måndags eftermiddag kändes fysiskt omöjligt) för nästa grupparbete som ska mailas in kl 09.00 den 5/1-2010. Det är inte någon i min kära grupp som är sugen på grupparbetsuppgift eller träff under julen så vi har fräst på utav bara fan idag och igår. I morgon kör vi på igen och hoppas vara klara vid lunchtid på fredag.

DÅ KAN JAG ÄNTLIGEN BÖRJA PLANERA OCH LÄNGTA EFTER JULEN!

Det är nog första gången på flera år eller någonsin sedan jag fick min egen lilla familj som jag inte haft en rad med mysiga planerings listor färdiga 8 dagar före jul. Jag vill göra en lista på vilka julklappar vi ska köpa till barnen, vilka julklappar jag ska få (i januari, efter att det FETA studielånet kommit), vilken mat vi ska göra, vilket godis vi ska göra, vilken gran vi ska köpa, vilket pynt vi ska pynta med osv.

Åh vad jag längtar efter ledighet.

På fredag kväll ska jag ut och dricka öl med några klasskompisar. Det är ingen hejd på allt skoj som börjar på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar