onsdag, december 09, 2009

Min pratande Gullebulle!

Gullebullen börjar forma små ord ur sin lilla lilla mun. De flesta ord är snarlika varandra och det gäller att ha ett vant öra för att kunna avgöra om det var tuttut=törstig han menar eller tuttet=snuttefilten. Han verkar väldigt stolt när vi förstår vad han menar. Det är bara ett lite ord som jag önskar att han kunde låtit bli att lära sig nämligen "isa". Storebrorsan kallar ju sina föräldrar vid förnamn och inte mamma och pappa. Jag hade hoppats att Gullebullen inte skulle ta efter, men nu ropar han "isa" efter mig. Det är ju supergulligt, men helst av allt vill jag faktiskt vara mamma.

Nya ord:

Bompa = bolibompa och tv
Lola = Charlie och Lola
Da.Tor = dator
Oooa = Johan
Anka = Annika
Isa = Lisa
Apa
Ia = William
Isi = Is i vattnet


Gamla ord:
kooa = kolla
woaw = woaw
titta
äta
kaka

1 kommentar:

  1. Du glömde till = en till
    en,en osv. = räkna
    Hälsn från stolt mormor

    SvaraRadera