måndag, december 21, 2009

December i bilder

Det har faktiskt hänt en del del saker i december som inte haft med skola eller flytt att göra. Alla dessa bilder har jag tagit med syfte att lägga in här i bloggen, men det blev visst inte av förrän idag!

Det här var nog första advent, alltså fortfarande november. Men Långa Bror och J bakade pepparkakor med barnen medan jag och kärleken ägnade oss åt tråkigare saker som att packa ner skit i flyttlådor.

Väl i nya lägenheten och vid tredje advent blev det bakat lussekatter, med bara en påse saffran i degen. Vem har råd med två påsar med dagens pris. De blev goda men jag ångrar att vi inte gjorde halva satsen istället för att då få en starkare saffransmak.


Extreme Home Makeover. Vi ställde fram lådan med julgranspynt så att Gosegrisne kunde hitta några lämpliga tomtar att pynta med kring det fina pepparkakshuset. Det blev visst inte bara tomtar, spana in julgransstjärnan som stigger upp ur skorstenen tillsammans med en silverstjärna och en tomte. Riktigt kreativt av honom att sedan hänga julgranskulor i stjärnan! Senare spried han ut lite av sitt lördagsgodis som snö, det var godisbjörnar, de är borta nu.




Igår hade vi lillejul med min familj, kusinerna levde rövare bakom kökssoffan. Någon av dem lyckades förstöra termostatratten till elementet, hoppas inte bovärden blir sur. Annars var det väldigt mysigt, trevligt och gott.


Och som gräddet på moset så vaknade vi upp till det här i morse. Jag trodde det var kört och att det verkligen skulle vara snö i hela jävla sverige förutom i Göteborg den här julen. Men nu så är den här och gladast har jag varit. Gullebullen har sett lite fundersam ut men han ska snart få lära sig vad snö och pulkakning är för något!
TJO HO!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar