söndag, december 27, 2009

BAD

Sommaren 2006 sålde vi vårt badkar med tillhörande radhus. Sedan dess har vi bott i två lägenheter, båda utan badkar. Ibland när jag varit hemma hos föräldrarna har jag försökt att ta mig ett avslappnande bad i deras badkar. Det har alltid slutat med att ett eller två barn har hoppat i också. Inte så avslappnande med andra ord. Så idag kom jag på snilleblixten att ta ett bad samtidigt som kärleken lägger barnen. Det började lite halvdåligt med att jag upptäckte att det varken fanns badskum eller salt. det gjorde inte allt för mycket, det fanns ju ändå badolja som är ett måste i mina bad om jag inte ska pulveriseras och försvinna ut med vattnet i avloppet. Nöjd tände jag ett ljus och slank ner i vattnet med ett glas rödvin i handen. Det var behagligt i fem minuter, sedan började jag frysa. Jag tänkte då värma mig med en varm dusch efteråt. Men icke då! Varmvattnet var tydligen slut. Det var inte skönt och jag tror att jag ska gnälla lite när jag träffar villaägarna nästa gång. Den där nya värmepumpen kanske inte är så bra ändå. Eller har kanske pappa gått in på internet i Vietnam och ändrat inställningarna på den supermoderna pumpen därifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar