onsdag, februari 29, 2012

Känner mig personligt förolämpad

I morse var städkillen hör för att hämta nyckeln till lägenheten. Han passade på att gå dit och kolla läget också. När jag sedan sitter på bussen till skolan ringer det på ifånen. Jo, då tycker minsann den unge mannen att vår lägenhet inte passar in under benämningen normalsmutsig. Han menar att den är grovt smutsig. Jag försvarar mig så gitt jag jan och medger att det är skräpigt på golvet och i skåpet, men att badrummet är i fint skick och det är ju en sliten lägenhet. Men han står fast vid sitt utlåtande och börjar prata om köket. Och okej jag erkänner. Jag frostade av kyl och frys men jag brydde mig inte om att torka bort filmjölksresterna på kylskåpsdörren eller de obligatoriska persiljeresterna i frysen. Inte heller brydde jag mig om mjöl och strösselresterna i köksskåpet. Men onormalt smutsigt?

Jag slutar där. Städaren ringde nyss och jag var och besiktigade lägenheten. Den var verkligen ren och fin. Men Shit vad sliten den är. Det ÄR rent, men det ser inte rent ut på golv och lister. De har gjort en ordentlig insats och nu hoppas jag bara att de nya hyresgästerna blir nöjda. För det blev dyrare än vad det skulle bli. För vår lägenhet var ju inte normalsmutsig.



3 kommentarer:

  1. vårt hus är nog oxå grovt smutsigt. städar vi ordentligt blir det möjligtvis normalsmutsigt. så ärrä bare. vi kan inte bättre, typ. /Jenny

    SvaraRadera
  2. Måste vara en utmärkt "affärsidé", att som städfirma säga att "det här förstår ni är inte NORMALT smutsigt - underförstått "ni är ganska smutsiga av er"". Då är man naturligtvis med skammen över detta besked beredd att betala för att det ska bli rent och för att den stackars städfirman måste ta hand om ett ens GROVA SMUTS!

    SvaraRadera
  3. VIsst kan det vara en smart affärsidé, men hanförklarade senare att det handlade om att den var väldigt fet. Vilket jag kan förstå med en köksfläkt utan sug och öppen planlösning. Men tack för peppen hörrni!

    SvaraRadera