måndag, februari 13, 2012

Alla hjärtans dag!?

I morgon är det tydligen alla hjärtans dag och jag vill i år fira som jag tror att jag vet att Ke.Li gör, som jag tycker är otroligt sympatiskt. Jag tror att jag vet att de firar ihop hela familjen. Att barn och föräldrar hittar på något roligt ihop. Som sagt mycket sympatiskt. (Oj, nu sparkade en liten skrutt i min mage!)Min plan var att hela familjen skulle gå på Mästerkatten i morgon, som en överraskning för barnen, men biljetter för oss fyra går på 450 spänn. Helt sinnessjukt. Vi har ungefär det dubbla att röra oss med fram tills barnbidraget kommer så vi får nog hitta på något som passar vår budget lite bättre, men vad skulle det kunna vara? Förslag någon?

4 kommentarer:

  1. Vi funderar också på Mästerkatten. Men det blir dyrt med bio.

    Vi funderar på att köpa hem mat, göra marängsviss och hyra film istället. Billigare och mysigt det också.

    Förra året bowlade vi och det är faktiskt billigare än att gå på bio. Här i stan har de faktiskt äventyrsgolf också. Kanske vore något att testa (den är såklart inomhus).

    SvaraRadera
  2. Råkade göra kommentar som Huset i Öster. Men det var jag!

    SvaraRadera
  3. Jag hade nog bakat. Antingen semlor eller hjärtkakor = vanlig smördeg som till hallongrottor, kavla ut och stansa hjärtan med pepparkaksmått, sen strör man socker och kanel på och gräddar. Enkelt, billigt och gulligt!

    SvaraRadera
  4. Bra tips, kanske blir det en kombo, hyrfilm och hembakat!

    SvaraRadera