onsdag, februari 15, 2012

Nöjd!

Nu har jag faktiskt gjort vad jag kan göra på min hemtenta här hemma idag. 2286ord är producerade (okej,ordbajsade)och i morgon drar jag till bibblan och fixar det sista. Frågan är nu vad jag ska göra med resten av denna dag. Jag misstänker att jag börjar få järnbrist eftersom jag lätt kan spendera flera timmar sovandes på soffan utan minsta problem att somna på kvällen. I måndags ägnade jag fyra timmar till ickeproduktivt liggande i soffan och jag tror säkert att jag sov minst tre av dessa timmar. Hur som helst så tänkte jag försöka motstå sovimpulsen idag utan försöka göra något bra av dagen. Det finns hur mycket som helst att göra, jag kan:

- Plocka och städa hela lägenheten
- Diska ett berg av disk
- Flyttpacka
- Rensa och slänga i alla våra garderober inför flytten
- Ta en ordentlig promenad och hämta ut en kursbok som jag beställt
- Fixa en god och nyttig lunch - jag är mest sugen på kött, en biff, kan det bero på järnbrist kanske?

Teorin om järnbrist känns förvisso inte helt orimlig, men en del av mig undrar om jag inte bara är drabbad av latmasken, den åkomman ligger liksom latent hos mig och kommer fram rätt så ofta faktiskt. (Med reservation för att jag använt den medicinska termen latent på ett fullkomligt inkorrekt vis.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar