onsdag, februari 08, 2012

Med en näsa för det goda.

Ikväll är jag gräsänka. Jag har laddat inför tv-soffan med de där nya dumle crunch med cashewnötter och en påse kolasnören. Jag älskar kolasnören och dumlen var skitgod. Jag måste alltid prova nya godissorter och nu provsmakade jag lite dumle på väg hem från affären och han tänka att shit, det var gott och undrar om Gullebullen med den känsliga näsan kommer upptäcka att jag ätit något gott? Mycket riktigt. Han sniffade genast upp att jag hade ätit något och frågade vad det var. Jag försökte ljuga lite och säga att jag kanske luktade mat. Då blev han upprörd och meddelade, med näsan i min mun, att jag minsann luktade choklad. Jag förnekade vidare och sa att choklad är ju godis och det får man ju bara äta på lördagar. Då fick jag en föreläsning om att det bara är rund choklad som är godis. Fyrkantig choklad är inte godis.

Ja nu minns jag inte riktigt hur jag tänkte när jag började det här inlägget men det var säkert en bra tanke. Hur som helst får jag passa mig för vems näsa jag kommer nära när jag smyger med godis.



2 kommentarer:

  1. Detta känner jag igen. Vem kan han brås på?
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Men jag hade väl känsliga öron? /Lisa

    SvaraRadera