fredag, februari 24, 2012

Ber till en städgud

I morse vaknade jag med en förfärlig ångest över hur i all världen jag ska hinna städa lägenheten helt själv (dessutom en gnutta gravid och orkeslös) på en enda dag. Jag låg där och tänkte att om vi bara? Vi kanske kan? Putsa fönstren och flytta runt kartonger? Inte äta på hela helgen, frosta av frysen? Ja, jag tänkte en massa möjliga och omöjliga tankar. Alla med en sak gemensamt. Det kommer bli trångt,jävligt och jobbigt. Plötsligt kom jag på att snubben vi ska ta över lägenheten från ska anlita städhjälp. Undrar vad det kan kosta? Jag är beredd att betala en hel del! Det verkar som om det kommer kosta runt 17-1800 spänn. Det är jag verkligen beredd att lägga. Lustigt att det inte funnits i vår fattiga föreställnignsvärld att hyra in en tjänst. Men nu finns det ju faktiskt en inkomst att spendera på dylik lyx. Nu ber jag bara till städguden att vi inte är för sent ute och att det finns någon städfirma som har tid att städa lägenheten innan torsdag kl 12.00. Hoppas.

(Tänk vad skönt för mig att få ägna tisdagen åt att packa upp och komma i ordning i den nya lägenheten istället för att behöva slita häcken av mig städandes den gamla lägenheten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar