torsdag, mars 01, 2012

Viktfunderingar

Jag funderar kring min vikt. Tror jag har gått upp minst tio kilo nu. Vill helst inte väga mig och bara fortsätta njuta av att äta. Men så blir jag lite ledsen. Jag var så himla nöjd och glad över min kropp i somras och jag vill inte göra vägen tillbaks dit allt förlång. Så jag tänker så här. Eller jag funderar lite på om jag efter vår hotellweekend om en dryg vecka ska börja tänka lite mer viktväktar-tänk igen. Äta nyttigare och röra på mig mer. Jag ska självklart inte svälta mig själv, men det upplevde jag aldrig att jag gjorde i våras heller, jag bara åt smart helt enkelt. Sen behöver jag faktiskt börja röra lite på mig igen, det är skönt och det mår jag bra av. Jag tänker mig stavgång. Vi får se hur det blir. Just nu känner jag mig motiverad. Vi får se hur det känns efter semestern.

1 kommentar:

  1. Åh, jag tänkte så, men jag kom inte så mycket längre än till tanken (sen fick jag förvisso ligga still), men häromnatten drömde jag att jag vägde mig och den stannade på mäktiga 209 kg. Jag började gråta och tänkte -Hur kunde jag låta det bli såhär illa?!? Nu är mitt mål att inte spräcka förra rekordet (tja dryga +25 kg) jag vet ju att jag inte tillhör kategorin "som vräker i mig allt och ändå ammar bort alltihop på en kvart". LYCKA TILL!

    SvaraRadera