söndag, november 21, 2010

Söndagar är Lisadagar

Det verkar som om söndagar är min typ av dag. Speciellt nu när jag pluggar och inte jobbar och därmed slipper allt vad söndagsångest heter. Det är ofta som jag är produktiv på söndagar. Det kan bero att vi rätt så ofta har gäster på söndagar och därför måste städa. Jag gillar att lägga krut på god mat. Ikväll får vi finbesök från Rune. Ända sedan vi flyttade till Göteborg för mer än fyra år sedan har vi pratat om en söndagmiddag tillsammans. Väldigt mycket har hänt sedan dess, så idag kan man verkligen säga att det var på tiden. Jag har köpt matchande vin till kvällens fisksoppa med chili och saffran och insåg just att vår gäst är bilburen. Lite kan han säkert smaka... Efterrätten blir fruktsallad i ugn med riven vit choklad och vaniljglass till. Det ska bli gott med middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar