torsdag, november 18, 2010

Lisa har en date

I dag har jag en date med min äldste son. Jag ska hämta honom tidigt och sedan ska vi fara in till stan och köpa skridskor till honom och en födelsedagspresent till grannpojken. Sedan ska vi gå på kafé och fika. Vi ser båda framemot det, både han och jag. I morgon har han skridskoutflykt med skolan och han är mycket ängslig och orolig över det. Han har ju faktiskt aldrig åkt skridskor förut och är lite rädd för att ramla och få ont. Jag har lovat att han inte behöver åka om han inte vill, men att vi fixar ett par skidskor så att han har möjlighet att ångra sig. Förhoppningsvis kommer det ligga is på sjöarna i närheten hela vintern så att han får en riktig möjlighet att lära sig. Det gjorde jag när jag var sex år också tror jag.

Hur som helst. Dagens date kräver en mycket disciplinerad arbetsdag. Så nu är det dags att sätta igång med att läsa gamla B- och C-uppsaster för analysövningar i morgon. Tuuut tut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar