fredag, juni 10, 2011

Reclaiming the Lisa

Reclaimar sig själv. Det håller Kärleken på med. Försöker ge sig själv tillfällen att göra sånt man brukade göra förr i tiden. Det kan handla om att gå på kvalitetsfilm på bio, lyssna på ny musik och gå på konserter eller ta en skidtur i skogen. Jag tänkte sno konceptet för mig själv också. Första åtgärden är att stå på mig för att få spela min egen musik på stereon. Kriga lite mot de två konkurrerande diktatorerna som jag så lyckat avlat fram. Just nu har Jakob Hellman spelats på spelaren i hela 12 minuter. Tänk om jag får lyssna färdigt på hela skivan. Det vore ju fantastiskt! Jag förskte lite halvhjärtat få lyssna ordentligt på The Wall innan konserten var i maj, men jag fick snabbt ge upp när Gullebullen plockade ur skivorna och började misshandla dem.

Dags att stå upp för sig själv, så att jag inte drunknar i föräldrarollen och glömmer bort original Lisan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar