torsdag, juni 09, 2011

Försummelse

Vårt hushåll är så försummat så jag skäms lite. Det är stökigt överallt och kylskåpet gapar tomt. Jag minns inte när vi hade veckomeny senast och jag är ju beroende av det för att allt ska flyta på och saker ska fungera, det blir exempelvis sällan matlådor om vi inte har planerade middagar. Den här veckan har det visst blivit take away alla dagar hittills, så idag när barnen inte ville följa med och handla (tack och lov för det...) så fick vi köra väldigt spartanskt med pasta och pesto och en paprika till det.

Ska genast sätta mig och skriva en veckomeny och sedan handla till den när Kärleken kommer hem. I morgon ska jag städa hela förmiddagen och på kvällen blir det skolavslutningsfirande med grill och kanske lite rödvin till det. Det blir nice med lite nytt umgänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar