fredag, juli 27, 2012

Sammanfattar dagen:

- Morgonen lugn. Barnen får spela dataspel trots att det är spelfri dag.

- Förmiddagen innehöll ett stycke borttappad 4-åring, som turligt nog upphittades 20 låååånga minuter senare av vänlig okänd granne. Samma fyraåring rymde strax efter upphittandet därför att jag vägrade åka till stan och köpa en ny leksak till honom. Kutandes mitt allra snabbaste med ett stadigt grepp om varje mjölktyngt bröst hann jag dock ifatt honom och bar ursinnigt hem honom hängandes över min axel.

- efter en halvtimme blev vi sams och vi åt en fin lunch ihop alla tre och jag hann även diska all disk. Mini sov sig igenom hela dramat och vaknade inte ens när brandlarmet helt oprovocerat gick igång ovanför hans huvud.

- Stärkt av att ha överlevt förmiddagen beslöt jag mig för att städa upp på vår kaotiska uteplats. Det gjorde jag också!

- Gosegrisen får ett helvetesutbrott över att han inte kommet vidare i sitt dataspel och lägger skulden på mig eftersom jag inte lyckas hitta en "walkthrough" av banan på youtube. Jag får ett psykbryt tillbaka och konfiskerar hans DS. Det gråts i en halvtimme och han hinner rymma minst två gånger under tiden.

- En timme senare låg lugnet igen och vi köpte glass.

- Sen dess har tiden ägnats åt att överleva och att grilla med grannarna som hjälpt mig fantastiskt bra med barnen.

Nu är Kärleken hemma och vi är alla fullkomligt färdiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar