tisdag, maj 15, 2012

Tankar om en tenta

Den femte juni har vi tenta i den hör kursen. Merparten av litteraturen är på svår akademisk engelska och jag känner mig fullkomligt hjärndöd när jag försöker förstå. Omtentan är den 19 augusti. Chansen att jag förstått till dess är minimal - eller snarare, chansen att jag gör den tentan är obefintlig. Nästa tillfälle att skriva tenta är januari 2013. Jag tänker att fram till dess har jag ju hunnit läsa JÄTTEMYCKET och det finns goda chanser att jag då är expert på nationell och global välfärd och social politik. Det här (något självbedrägliga) resonemanget får mig att vilja lägga ner studierna nu och istället ägna resten av graviditeten till vila, motion och ätande. Suck vad jag tycker synd om mig själv idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar