onsdag, maj 02, 2012

Att äta godis och bajsa är allt en gravid kvinna behöver göra

Var just på affären och köpte förnödenheter. Viktiga grejer för att överleva eftermiddagen, nämligen godis och toapapper. På vägen hem möter jag vår mycket trevlige och hjälpsamme fastighetsskötare som ler stort och hälsar. Jag inser då vad det är för syn han mött. Jo, en gravid kvinna, vankandes som en anka med innertofflorna på, håret på ända,  ett sexpack toapapper under ena armen och en påse lösgodis under den andra. Självklart har tjockot redan munnen full med godis också. Så vad kan jag ha signalerat för budskap eller självklarhet? :

När jag är gravid är det mycket viktigt att jag får min dagliga dos godis, sen måste jag ju ha massvis med toapapper också, eftersom jag bajsar så himla mycket.

Klart slut. Nu ska jag gå på toa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar