måndag, april 30, 2012

Valborg

Dagen började med att jag redan igår kväll bestämde mig för att skita i dagens föreläsning. Jag tänkte helt enkelt prioritera sömn för att orka med ett valborgsfirande idag. Sovit har jag gjort och faktiskt har jag pluggat också. (Men jag inser att jag måste fortsätta gå på föreläsningar för att lära mig så mycket som möjligt till den femte juni när min gravid-i-åttonde-snart-nionde-månaden-hjärna förväntas klara av en salstenta mellan 6 och 9 på kvällen... hähähä) Snart dags att hämta barn och släppa dem lösa på mataffären för att få välja lite lyx till kvällens picnic. Det kommer bli så idylliskt på affären, de kommer rart och vänligt fråga om de kan få just sin kaksort och kommer inte alls gnälla över orättvisor och annat. Framför allt kommer de lyssna på allt jag ber dem om och svara "Ja, Mor" och "Nej, Mor" närjag tilltalar dem. Självklart kommer det inte bli så. Jag är väl inte dum heller. Och vem fasen vill ha barn som svarar så på tilltal? Glad Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar