onsdag, april 11, 2012

Men vad hände då?

Jo. För tio år sedan idag. Den elfte april. Jag tror det var en torsdag. Hur som helst så var Kärleken to be på fotbollsträning långt bort i skogen och jag försökte verka cool och opåverkad (vårt stundande förhållande höll vi ju dessutom hemligt i några veckor till en början) nere i strandparken spelandes boule i goda vänners lag. Jag minns inte så mycket av den där sammankomsten. Jag minns desto mer av en sms-konversation jag hade med Kärleken. Någon av oss och jag minns i ärlighetens namn inte vem hade samlat mod och messat följande till den andre:
"NU KÖR VI"

Det var förmodligen inte så det gick till men i mitt minne slängde jag allt vad jag hade för händerna (förhoppningsvis inga bouleklot) och sprang lycklig raka vägen hem till Kärleken när den andras av oss messat sitt bifall till svar. Och sen dess har jag aldrig sprungit till någon annan än honom. Och jag måste säga att jag var lycklig då, men är åtminstone tio gånger lyckligare idag, tio år senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar