fredag, november 11, 2011

Disciplin

Sitter hemma och pluggar idag. Har en bok om organisationsteori som jag ska ha läst den här terminen. Det borde ju inte vara så svårt, men hittills har jag bara läst 36 sidor. Jag snittar mindre än en halv sida dagen alltså. Klart underkänt. Så hur långt har jag kommit idag då? Hittills noll sidor. Men jag har hunnit beställa julklappar till barnen på nätet och varit extra briljant och låtit leveransadressen vara föräldrarnas i hemstaden. Smart sätt minska packningen på!Sen har jag surfat lite sommarhus, pratat med mamma och pappa på telefon, betalat lite räkningar, vinkat hejdå till Kärleken som har en Köpenhamnsweekend utan mig. Nu ska jag ladda kaffebryggaren och sen ska jag nog sätta igång med boken. Javisst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar