torsdag, augusti 18, 2011

Svammel

Jag inser att jag hunnit göra väldigt mycket den här sommaren, men hur i all världen kunde den gå så fort? På söndag jobbar jag min sista dag, på måndag börjar Gosegrisen första klass (hur kan sju år gått så fort?) och på onsdag börjar jag skolan. Jag har min praktiktermin nu och ser verkligen framemot den. Men jag är inte riktigt redo än. Jag känner mig redo kunskapsmässigt, det har varit skönt att få ladda upp lite med jobbet, jag har känt mig lite professionell så att säga. Men jag känner mig inte riktigt redo mentalt. Hur i all världen kan det redan vara slutet av augusti. Men jag antar att jag har måndag och tisdag på mig att ladda och när pengarna börjar trilla in i slutet av månaden ska jag handla lite nya vuxenkläder, som inte är förstora, så att jag känner mig redo även klädmässigt. Tjola hopp, tjola hej. Just nu känner jag mig mest rastlös, vilket ju kan bero på att jag varit instängd i lägenheten med sjuka barn i fyra dygn snart. Gah. Jag måste nog börja springa snart igen. Min kropp behöver det. Min vikt behöver det. Mitt tålamod behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar