onsdag, augusti 24, 2011

Slut i huvet och om en klok fröken.

När Gosegrisen började skolan i måndags höll fröken en liten föreläsning för oss föräldrar. Hon sa att det var viktigt att vi tänkte på att inte boka in gör mycket på fritiden för barnen den närmsta tiden. De behövde sova mycket och ha tid att återhämta sig efter skolan. Det är mycket för dem nu, med nya vänner och nya rutiner. Tänk själva efter hur det är när man börjar på ett nytt jobb, uppmanade hon oss föräldrar. Jaja, tänkte jag. Klokt förvisso, men ändå...

Idag hyllar jag fröken K. Jag förstår precis vilken känsla hon var ute efter att beskriva. Jag är fullkomligt färdig, både i huvudet och kroppen. Samtidigt som jag är lite uppe i varv och längtar till i morgon. Jag ska dock verkligen lyssna på kloka frökens råd och lägga mig och god tid och gå till praktiken pigg och utvilad i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar