söndag, augusti 28, 2011

Det händer mycket nu:

Det händer så mycket att jag knappt har tid att blogga, som kanske märks.

Den första praktikveckan har varit toppen och jag längtar till nästa vecka när den fortsätter. Vilken tur att den håller på hela terminen.

I fredagskväll hade vi kräftskiva hos Långa Bror och hela stora familjen var där. Mina kronärtskockor var mycket goda.

Igår var det fest på gården och vi lyckade sälja en massa böcker, skivor och dvd:er. Ett väldigt trevligt arrangemang, synd bara att det regnade. När Gullebullen behövde gå hem och byta till torra kläder för andra gången, gav vi upp och stannade hemma resten av kvällen.

För gårdagens vinst och sparbössesparade pengar går vi idag på Liseberg. Alla pantperngar under åren som gått har hamnat i sparbössa, som vi fick öppna med konservöppnare igår. Vi har ju inte pantat burkar för över tusen kronor på ett år, men kanske hälften. Barnen är eld och lågor och hänger på oss, sprallar och kan inte vänta längre på att vi ska ge oss av.

En händelserik helg, men rolig. Nu längtar jag till nästa helg när vi inte har någonting inplanerat hittills. Min planerade första löprunda för säsongen har det inte alls funnits tid till. Jag tar den en annan dag...

Tillslut en fråga:
Kan dina (eventuella) barn leka själva? Mina verkar vara sällsynt dåliga på det, eller så är det normalt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar