tisdag, november 06, 2012

Om mjölk och löpning!

Jag springer igen! Ja eller springer och springer, jag lunkar kanske mest. Det känns hur som helst väldigt skönt och jag hoppas att jag behåller min motivation att fortsätta! Det hägrar ju ändå ett göteborgsvarv i maj!

Men nu till mjölken! På lördag ska jag till en av stans finaste krogar och fira med mina bröder, min far och min svägerska. Mini ska inte följa med, så kärleken har i en veckas tid tränat honom på att få ersättning ur nappflaska utan något annat resultat än en ganska sur och förolämpad Mini. (Mini och Mini förresten, ungen vägde 8270 gram på sin fyramånaders kontroll!).
Så nu ska vi pröva med utpumpad mjölk på flaska istället, eftersom min glupske Mini äter en del har jag bara lyckats få ut 20 ml under dagen och ändå har han gnällt en hel del över att jag stulit hans mat.

Så nu är frågan, ska vi träna på denna lilla mängd eller spara den i frysen så att han blir ordentligt mätt på lördag? Om jag bara lyckas få ut 20 ml per dag får det nog bli det senare...



4 kommentarer:

  1. Ersättning är väl smidigare?

    Heja både dig och Mini!

    SvaraRadera
  2. Jo så tänkte jag med, men han har faktiskt vägrat. På lördag kommer han erbjudas både och antar jag...

    SvaraRadera
  3. Nu är det ju redan torsdag så du kanske har en lösning eller en bra plan. Annars funderar ju jag på om du pumpar eller handmjölkar, när gör du det (precis efter amning eller?), om du läcker mjölk från bröstet du inte ammar från kan du använda uppsamlingskopp och ta tillvara den. Många har svårt att få ut mjölk när de pumpar trots att den finns där, då kan man hitta på saker som får oxytocinnivåerna att gå i taket, tex slappna av, ha sin bebis i närheten, be om lite massage från sin snälle man, stryka lätt över bröstet och för en del kan det t o m fungera med självsuggestion - att man tänker på hur mjölken flödar eller tänker på vattenfall och porlande bäckar (jag skojar inte). Men egentligen kanske mini protesterar mer över matens förpackning än över dess innehåll? Lycka till och heja på! Jenny

    SvaraRadera
  4. Stort tack för ditt uttömmande svar. Ska genast pröva att de olika knepen. Vi ska även försöka leja ut de äldsta barnen så att pappan bara behöver fokusera på Mini!

    SvaraRadera