måndag, november 26, 2012

Blir vansinnig.

Jag fattar inte vad det är som går fel i princip varenda jävla kväll när vi lägger barnen. Det verkar inte spela någon son helst roll om vi börjar i god tid eller är sent ute. Om vi läser sagor eller inte. Om vi är stränga eller snälla. Om de får sova i vår säng eller i sina egna. Hur vi än gör slutar det oftast med att någon förälder får ett psykbryt på deras krångel, tjat eller bråk dem emellan.

Som grädde på moset gråter oftast Mini förtvivlat utanför om jag lägger barnen. På kvällen duger nämligen bara hans mamma. Jag undrar vad grannarna tror när de hör kalabaliken och skriken härifrån mellan åtta och nio varje kväll...

Skit vad jag är trött på det här. Någonting måste göras.



6 kommentarer:

  1. Läggningar kan vara jäklgit dränerande. Hoppas att det vänder snart. Mitt enda råd är att ha en väldigt fast rutin, men noll valmöjligheter om var man ska somna, dvs att de alltid ska somna i sin egen säng.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, såklart! Jag blir mest förbannad när de krånglar så mycket att läggningen drar över och förkortar min egentid. Jag vill gärna ha minst en timme utan vakna barn på kvällen. Krånglar de inom den "normala" läggningstiden tappar jag sällan tålamodet...

    SvaraRadera
  3. Jag tänker spontant - sära på dem. Då får ni iofs två läggningar men bara en åt gången.
    Uppgradera storebror till senare och lägg dem i varsitt rum om tiderna kolliderar. Alltså en får somna i ert rum. Jag tänker senast 19.30 mellan, 20.00 storebror.

    SvaraRadera
  4. Vi särar på dem med läsningen så att inte det ska bli några konflikter kring den. Det är svårt att bo litet ibland. Avundsjukan och bråket som skulle uppstå om en fick somna i vår säng är tyvärr inte värt det. Men vår ambition är att det ska vara släckt klockan åtta för båda två varje kväll. Tyvärr har det misslyckats fatalt de senaste veckorna. Ikväll ska vi utvärdera vår insats och komma med lämpliga åtgärder :)

    SvaraRadera
  5. Då skulle nog jag lägga storebror när lillebror somnat. Man läser i soffan, sen får han slinka in - och somna själv.
    Ninne

    SvaraRadera
  6. btw får jag också tokbryt på läggningar som havererar...
    kram ninne

    SvaraRadera