tisdag, oktober 16, 2012

En fråga av vikt

Jag ordvitsade lite där i rubriken. Ha ha ha.

Jo, väger idag 84 kilo på morgonen. (Lika mycket som jag gjorde på vår semester i Tunisien, jag trodde att jag vägde 80 då men när jag köpte en ny våg ett halvår senare visade det sig att den gamla vågen var hela fyra kilo för snäll i sin vägning...)

Det är 6 veckor och 6 dagar kvar tills vi far till ett land där det vore skönt att gå i bikini. Det vore också skönt att känna sig lite snygg i bikini. Så jag tänkte att jag ska satsa lite viljestyrka på att gå ner ca fyra kilo till semestern. Med tanke på att jag ammar så borde det vara möjligt. Det vore även bra för semesterkassan om jag skärper till mig lite på godisfronten.

Så min plan är att sluta äta pasta och vetemjöl och komma igång med träningen igen. Därför borde jag sluta sova middag när jag egentligen inte är trött utan komma ut och röra på mig istället. Kan tänka mig att jag blir pigg av det också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar