tisdag, oktober 02, 2012

Barnen ser sanningen.

I motse vid frukostbordet kom kommentaren som fick hela min värld att skaka, tårarna var inte långt borta. "Du skrattar nästan aldrig längre Mamma!". Det var förstås Gosegrisen som observerat saker som jag inte ens själv har gjort. Men visst har han rätt. Jag som inbillat mig att jag är duktig på att hålla skenet uppe här hemma med barnen, men jag inser nu att bara för att det känns skönt att ha barnen att ägna sig åt är jag ju inte så mycket gladare för det, bara mer distraherad. Åh mina älskade ungar, jag ska försöka skratta mer. Ta mina leenden och förvandla dem till äkta skratt. Jag skulle behöva det.



4 kommentarer:

  1. Det grep tag i hjärtat.. Bamsekram<3 Kristina

    SvaraRadera
  2. Fina W. <3 till er alla

    SvaraRadera
  3. Nej, det är inte alltid lätt att skratta. Men det är bra att träna på det. Och det brukar vara lättast med barnen. Kramar!!

    SvaraRadera