tisdag, juni 05, 2012

I valet och kvalet

Sitter och käkar min lunch och försöker ta ett beslut angående kvällens tenta som är mellan klockan 18 och 21 ikväll. Ja, om jag skulle gå och göra den skulle den ju vara mellan 18 och den obligatoriska tid man måste sitta innan man får lov att gå, antagligen kl 19. Hur som helst så vet jag att jag inte kommer att klara den, och det är inget janteskit eller dåligt självförtroende som talar nu, utan så är det bara. Jag har ju i ärlighetens namn inte pluggat nästan alls till den hittills svåraste kursen i hela utbildningen.

Det jag funderar på är om jag helt enkelt ska skita i att gå dit över huvud taget. En ledig lugn kväll med familjen lockar otroligt mycket. Jag skulle kunna hämta barnen tidigare, de skulle inte behöva vara kvar till klockan 18 på sina dagis och fritids. Vi skulle kunna göra hemmagjord pizza och titta på fotboll på tv. Jag skulle kunna städa lägenheten (vilket jag skulle kunna göra ändå såklart...)

What to do, what to do?

Det lutar mer åt det ena än det andra kan jag säga.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle chansa för att kolla av vad som krävs för att sen bli bjuden på en hemmalagad pizza när jag kom hem.
    :) pappa

    SvaraRadera
  2. Smart plan. Men det blir ingen pizza om inte jag stannar hemma...

    SvaraRadera