måndag, oktober 10, 2011

Är jag bortskämd eller pengafixerad!?

Fick ett mystiskt sms av Kärleken idag. Det stod:

"Jag har två goda nyheter"

Han vägrade berätta vad det var utan jag fick snällt vänta tills jag kom hem med att få veta vad det gällde. Innan jag kommit hem hade jag hunnit tänka ut en massa olika saker som det skulle kunna gälla. Mest av allt hoppades jag att det skulle gälla ett stipendium jag har sökt och att beslutet om det hade kommit idag. (Ja här hemma öppnar vi varandras brev titt som tätt, speciellt om vi misstänker att det har med pengar att göra. Vi och vi förresten, det är väl mest jag som gör det...)

Hur som helst så var det måndag v 41 som jag fick besked om stipendiet förra hösten. Gud vad bra att ha en blogg att kolla upp gamla viktiga datum i. Det gällde i alla fall inte stipendiet. Inget besked har kommit än. Saken gällde att han (Kärleken) blivit kallad till intervju om en AT-tjänst även i en annan grannstad (det hade jag inte gissat, trodde däremot att det gällde AT här i hemstaden ). Den andra nyheten var att han fått besked om vilken lön han kommer få på viket han kommer ha i vår fram tills han kan börja på en eventuell AT.

Båda nyheterna är ju fantastiska och positiva, men det enda jag går och tänker på är vart fan beslutet om mitt stipendie är. Om det kanv ara så illa att jag inte får något i år och om jag får hur lite pengar jag kan tänka mig att nöja mig med. Jag blir lite störd på mig själv. Till mitt försvar måste jag säga att vi är tämligen beroende av dessa stipendiepengar, Kärleken har slut på studiemedel från och med månadsskiftet, så lite extracash är väldigt väldigt välkommet.

Jag håller helt enkelt tummarna på att jag får ett trevligt brev någon gång denna veckan och jobbar vidare på att försöka glädjas över att ekonomin till våren är säkrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar