tisdag, juli 12, 2011

Tack Pappa!

Barnens, min och pappas Danmarkstur var fantastisk. Min kloka far bestämde att allt skulle göras på barnens villkor och det var ett riktigt lyckat koncept. De fick helt enkelt bestämma hela agendan, förutom vart vi skulle tälta och åka. Det ledde till ett tålamod utan motstycke hos mig och för det mesta mycket nöjda barn.

De enda missödena var att vi hamnade i en fyra timmar lång bilkö genom Köpenhamn och anlände till Billund mycket senare än vad som var beräknat. Legoland var fantastiskt, det passade båda barnen perfekt och det fanns mycket för alla åldrar. Men shit vad dyrt det var. Skyhöga avgifter tog de ut om man betalade med utländskt visakort. Så jag känner mig en gnutta ruinerad trots att min ädle och generöse far betalade en mycket stor del av resan.

Men hur som helst så kan man säga att hela semestern speglades av att leva i nuet. Speciellt uppe i norra Jylland. Vi tältade vid en underbar camping en mil söder om Skagen, där tältpatserna låg precis jämte sanddynerna och vi somnade varje kväll till ljudet av vågornas brus. Bredvid vårt tält låg en mycket rolig lekpark och stranden med sjöstjärnor och krabbor att fånga låg precis lika nära. Vi hade det faktiskt underbart. Och hela mitt jag skriker efter att få resa tillbaka dit så snart som möjligt, det är något magiskt med Jylland.

3 kommentarer:

  1. Visst är det något magiskt med Jylland. Det kan gälla hela Danmark faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Det var jag, Tudorienne, som sa det.

    SvaraRadera
  3. Absolut! Det är även något SJUKT med Danmark, rent politiskt inom vissa områden, men det får man lov att ignorera om den magiska känslan ska få lov att dominera...

    SvaraRadera