måndag, juli 12, 2010

Mitt-i-semestern-status

Kom tillbaka till Sverige sent i lördags. När Mor och Bror skulle dumpa vår packning hos oss vid lunchtid igår togs ett spontanbeslut att Kärleken och Gullebullen skulle åka bil med dem norrut istället för buss, tåg och tåg idag som jag och Gosegrisen får göra. Det resulterade i att vi hällde ut tre resväskors innehåll på golvet. Försökte rensa ut favoritkläder ur den enorma tvätthögen och pressade ner det i en av resväskorna för att tvättas hos mina föräldrar istället för här.

Genast blev dagen mycket lugnare. Så fort de farit började Gosegrisen och jag njuta av vår ensamhet. Vi drog till stan och handlade lego, hittade billig gammal iPhone, köpte fina halsband till mig i födelsedagspresent, åt hamburgare och hade det trevligt.

När vi kom hem var jag tvungen att titta på när GG byggde lego, pilla med min nya leksak som jag blir fullkomligt galen på, äta middag och se på fotboll.

Därför är det fortfarande väldigt stökigt och kaotiskt här. Inget är packat och det börjar bli bråttom nu. Längtar otroligt mycket efter hemstaden. Ska snart fixa kunch, diska, packa och sedan lämna tillbaka böcker på bibblan och låna nya, innan avfärd mot tågstationen.

Rapport om Tunisien kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar