lördag, februari 09, 2013

Någon där uppe måste ha sett mig...

Mitt i allt har vi fått ett förstahandskontrakt på en femma på hundra kvadrat. Flytt om en vecka. Det är ju såklart bra. Jag tror det var det något av det första mamma såg till att fixa när hon kom till andra sidan. Det känns faktiskt så.

Men det här blir nog första gången jag flyttar utan att jag engagerar mig och planerar. Ingen att-göra-lista, inga planer på möblering, inga idéer alls. Jag bara följer med strömmen. Den här gången får Kärleken ha översikten och kontrollen. Det fixar han bra.



8 kommentarer:

  1. Fantastiska nyheter mitt i allt annat. Hojta om vi kan hjälpa till med nåt. Kram!

    SvaraRadera
  2. Men Lisa, vad roligt! Jag håller med dig om allt, din mamma ligger bakom det här (och mer komma skall tänker jag) och din man fixar absolut allt som män behöver fixa.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt uppenbart, det måste vara mammafixat! Vad effektiv hon är!

    SvaraRadera
  4. Älskade mamma, väldigt effektiv! Hon visste om att vi sökt den och sa att vi verkligen förtjänade den. Men vi var sent ute och missade chansen. I tisdags morse ringde ägaren och berättade att de som fått den dragit sig ur. Tre nya fick komma på visning, jag hann precis hem igen. Kl 17.30 tackade vi ja, kl 21 fick vi veta att vi fått den. På torsdagen skrev vi kontrakt, igår blev den vår. Effektiv var ordet!

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med, ni förtjänar den verkligen.

    SvaraRadera
  6. Men oj så bra! Fantastiskt! Nära där ni bor nu?

    SvaraRadera
  7. 500 meter från där vi bor nu

    SvaraRadera
  8. Grattis!
    Va skönt!
    (Det går att flytta utan to-do-listor, det hävdar min man med bestämdhet.)

    SvaraRadera