onsdag, februari 20, 2013

Åh så duktig...?

Har ni någon Billybokhylla hemma? I så fall känner ni säkert igen en sån här!


Mellan:
"Oj titta vad jag hittade! Den låg på golvet. Jag tänkte att du ville ha den mamma. Jag tror att den är viktig va?"

Jag bekräftar att den är mycket viktig och hur himla duktig han är som hittade den och gav den till mig så att vi kan fixa hyllan i hans rum. Mellan blir tyst, tänker lite och klämmer ur sig:

"Öhhh. Jag använde den som bomb förut. Jag hade flera stycken! Men... några råkade komma bort i mattan. Det gör väl inget?"

Så nu blir det till att leta nålar i höstack...




3 kommentarer:

  1. Kan ni inte bara vända mattan upp och ned?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart vi löser det. Jag tyckte mest det var roligt!

      Radera
  2. Känslan när man inser att ens bomber kan ha varit viktiga saker i vuxenvärlden. Se det som en anledning att ta en tur till ikea och fixa nya istället! (fast det är klart, mini kanske inte bör hitta bomber i mattan så småningom) :)

    SvaraRadera