tisdag, januari 31, 2012

Fokus på smak

För tillfället är god mat huvudfokus i mitt liv. Jag mådde faen illa halva hösten och hatade blotta tanken på mat, så kanske jag tar igen det nu. Hur som helst så åt jag en fantastisk broccolisoppa på ett café förra veckan. Eller i själva verket så var det parmesankrämen som man klickade i soppan som var gudomlig. Så idag var jag tvungen att försöka upprepa upplevelsen här hemma. Jag lyckades fantastiskt bra genom att göra en vanlig slät välpasserad broccolisoppa.Sedan tog jag ett paket med färskost och rev i lämplig mängd(ca 1 dl) parmesanost och en pressad vitlöksklyfta. Detta geggades ihop till en god röra som sedan klickade i soppan. Jisses vad gött det blev och till detta rykande färskt nybakt bröd. (Ok, det låter ju ofantligt präktigt, men anöedningen till att jag hunnit baka bröd två dagar i rad är att jag försummar skolan hej vilt. Men det är Lisa nästa veckas problem typ, eventuellt är det Lisa klockan 8.15 i morgonbittis problem, men det tar jag tag i då...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar